söndag 7 november 2010

Söndag

Hejsan

Då var det söndag. Helgen har gått väldigt fort! Lilla syster har minst sagt hållt mig aktiv i helgen, vi har varit på stan, vi har bakat och vi har myst. Vi är sex barn i familjen, lilla lilla syster är yngst så jag tror hon uppskattar att få lite egentid ibland, att få stå i centrum och bli extra ompysslad för det behöver vi ju alla någon gång då och då.



Idag ska jag tvätta och pyssla lite här hemma, ta allt i lite lugnt tempo. Vaknade och var kalas förkyld. Fick börja morgonen med att ta flytande alvedon för att kunna svälja. Typiskt! Har inte varit förkyld på över fem veckor men så börjar skolan i morgon igen och lagom tills dess ska jag bli sjuk. Hur som ska jag ialla fall ta mig dit, har ju saknat klasskompisarna och jag måste vara med nu den sista tiden som är kvar. Tror min kropp kommer tycka det är skönt att jag kommer sitta lite mer på dagarna.

Tänkte tipsa om jätte bra förvaringsburkar till tex tvättlappar, jag kommer använda mig utav tvättservetter vid skötbordet då jag inte har tillgång till vatten där skötbordet står, när de ligger i förpackningen torkar de gärna. Men lilla mamma kom med små lådor som man kan ha tvättlapparna i så de inte torkar. Lådorna finns på ikea och ser ut så här


Nu ska jag ta tag i tvätten och hemmet. Ha en bra söndag!

1 kommentar:

  1. haha sånna lådor har vi som matlådor, andreas blir dock lite mobbad på jobbet för de säger att det är leksaks lådor men bra ide att ha tvättlappar i ju :)

    SvaraRadera