söndag 7 november 2010

charmen med gemensam tvättstuga!

Hejsan

Var nyss nere och skulle hänga upp min tvätt, börjar med torkskåpet. Där hänger kläder, lägger snällt ut det som var i ganska fint faktiskt! Hänger in min tvätt, öppnar torktummlaren, fylld med tvätt! Kommer in i torkrummet fullt med tvätt! Snäll dum som man är hänger tvätten lite åt sidan så jag får plats med MIN tvätt! Börjar hänga, hör att det kommer någon och tänker o vad bra då kanske personen i fråga ska hämta sin tvätt. Jo vars han tar 5PAR KALSONGER och GÅR! Det var det som var i torkskåpet! Okej?! Ett Tack kanske eller går det bra att min tvätt hänger här nere eller ska jag flytta på min tvätt eftersom du har tvätttid?! nej då bara går förbi! Kommer in till tvättmaskinerna och ser att han startat om torktummlaren! GAH! nerå jag är höggravid och ont i alla kroppens muskler men visst jag kan sköta din tvätt me då?! Litet, litet bekymmer jag vet men fruktansvärt frustrerande då man länge samlat kraft för att gå flera trappor för att komma ner och sen hänga upp en massa tvätt och då behöva ta hand om någon annans tvätt känns inte så jätte roligt! Vi glömmer också ibland, eller är lite sena med att hämta men är personen då i tvättstugan som har tvätttid ber jag om ursäkt och tar min tvätt oavsett om den är torr eller inte! Inte går jag bara förbi när jag ser personen kämpa med att få plats med sin tvätt!

Jag vill ha egen tvättmaskin! Var bara tvungen att få ur mig min frustration...

1 kommentar: