tisdag 23 november 2010

Besök

Hejsan

Har nu varit i skolan en stund. Fy vilket väder att ta sig ut i men det gick ju bra.

Nu så ska jag snart börja med maten, Evelina ska komma så vill njuda på något extra smarrigt, det blir då fläskytterfile´i ugn med sås och potatis.

Kan varmt rekommendera fläskytterfilén, smidig och väldigt god.

Man behöver:
Fläskytterfilé eller fläskfilé
5dl grädde (gräddigt och gott)
1/2dl soya
1tsk sambal
2vitlöks klyftor

Blanda grädde, soya, sambal och pressad vitlök i en skål. Lägg filén på en ungssäker form (filén ska vara hel) Häll sedan över såsen. Låt stå i ugnen 175grader i en timme, vänd sedan filén och låt stå inne ytterligare 45min. Servera med kokt potatis.

Tar lite tid men sköter sig självt. Smidigt tycker jag!

Fick veta att jag ska få klippa mig på torsdag! Lilla syster ska klippa mig, och sen på kvällen så ska hon hjälpa mig att adventa (hoppas inte sambon läser detta då han avskyr julpynt men har jag satt upp de så kommer han inte orka ta ner sakerna så lika bra att göra det då han inte är hemma för då är inte ens säkert att han märker det tsss) Så mysigt med jul och advent, all snö som ligger nu ger ju minst sagt julkänlsa.

Nu ska jag ta tag i mitt liv. Ha det så bra!

1 kommentar:

  1. Äh, skit i Adam, pynta på du bara!:D Han kommer säkert att ändra syn på det när eran lille/lilla blivit äldre;)
    Hälsa Adam!:P
    /Jojjo

    SvaraRadera