onsdag 27 oktober 2010

Tvätta bebis kläder

Hejsan

Idag tänkte jag tvätta lite utav bebis kläderna så att jag har allt sånt klart, det är ju lite kläder, lakan och handdukar som ska tvättas så kände att jag börjar lite smått nu.








Detta är en väldigt liten del av kläderna, insåg att jag inte behöver något mer i klädes väg förrens jag vet vad det är. Jag har så jag klarar mig i början.

Tänkte visa en jätte söt skötbädds handduk


Med hjälp av smidiga band trär man den över skötbädden, smidigt att lägga på när barnet har badat eller man bara ska byta kläder så är det inte så kallt för barnet att ligga på skötbädden.

Har också lovar att visa lite av det jag hittade i ullared här kommer några utav sakerna

Alltså nässug, reflexer att sätta på vagnen och brio vyssan fötter.
Vyssan fötterna var något jag blev rekommenderad att köpa, man sätter dom under fötterna på spjälsängen och sen kan man vagga sängen som en vagn. När barnet sen blir lite större så kommer barnet själv på att med hjälp av rörelse rör sig sängen och de vaggar sig då själva om de tex vaknar till på natten eller så. Många barn som har magont tycker ju om att bli vaggade och vill man då inte köra med vagnen inne är det ju jätte bra att ha dessa på sängen.

Nu ska jag ta tag i tvätten samt köket, sambon har lagat mat och det innebär att köket ser ut som kriget. Diska och plocka undan efter hand är ju onödigt..

Ha en bra kväll.

2 kommentarer:

  1. haha oh ja, lite för perfekt kanske, minskar ju inte suget direkt=)Duuuu söta bebbe kläder du hittat!
    Var med i min tävling jag har i bloggen scrolla nedåt så kan du vinna en valfri babymössa;)

    SvaraRadera
  2. Jag satte mig ner på soffkanten med strykbrädan långt ner vilket va rätt skönt för ryggen. Nu är ALLA kläder strykta och invikta, skönt!

    SvaraRadera