måndag 25 oktober 2010

Bröd bak

Hejsan

Ikväll har jag bakat bröd, bakade förra veckan men hembakat bröd går åt. Idag gjorde jag "bara" fyra hålkakor. Tänkte baka grahamsbullar i morgon.


Degen jäser fin fint.


Innan de ska in i ugnen.


Nu doftar hela lägenheten nybakat bröd.

Ikväll blir det nybakat bröd med pannbiff.

Blir så arg på mig själv, påminner mig själv flera gånger om dagen när längtan och rastlöshet en tar över att njuta! Jag längtar så det är inte klokt! Dagarna går så sakta just nu, humöret går upp och ner, rastlöshet en finns ständigt i kroppen.
Önskar jag kunde njuta och ta tillvara på den här sista tiden. Njuta av att sova så länge jag vill på morgonen, njuta av att kunna äta när jag vill och hur länge jag vill, jag kan duscha när och hur länge jag vill. Jag kan i stort sätt göra precis vad jag vill, men jag kan inte njuta! Jag längtar efter att få gå upp på morgonen, gå upp på natten och allt vad bebis innebär. Skärpning! måste försöka se ljusglimtarna i längtan, annars kommer de här sista veckorna gå jätte sakta och bli jätte tuffa. Någon mer som känner med mig? Tips på vad man kan göra för att tänka på annat eller ja få dagarna att gå fortare?

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar