lördag 9 oktober 2010

Nu är skötbordet uppe

hejsan



Nu är som sagt skötbordet uppe, behöver lite små saker till som ska på plats osv men det är uppsatt nu ialla fall.

Dagen började med en tur till Ikea med svärfar. Han skulle prov köra lite bilar så jag gick och strosade på Ikea, kände hur folk tittade på min mage, jag är precis likadan jag har nästan blivit fixerad vid magar och ser man en gravid mage så ler man och tänker "undra när hon ska ha, undra vad som gömmer sig där inne" Kanske folk tänker så när de ser min mage också? Idag kände jag att jag fick många blickar av äldre människor det kändes som att blicken sa "herre gud, ska den lilla tösen ha barn, hon är ju bara barnet själv" Några tittade först och sen tittade igen precis som såg jag rätt?! Ja ni såg rätt! I min mage ligger ett kärleksfullt barn! Nej jag är inte bara barnet själv! Jag vet vilken enormt ansvar detta innebär och jag är beredd att offra allt för det livet jag har i min mage! Jag/ vi är beredda att ta det ansvaret.

Hur som tur att ingen såg oss när vi satte ihop skötbordet, min sambo var den som fick skruva och montera jag kröp mest runt som en flodhäst och kontrollerade och letade skruvar och annat som katten tyckte var roligt att leka med, men efter många timmars slit är det nu uppe. Kan säga att jag längtar inte mindre nu när det står där!

Nu är jag helt slut i kroppen efter allt krypande så nu gör jag inte mer ikväll.

Hoppas ni får en bra helg!

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det lite skoj med listorna? Jag gör listor för allting just nu. Har av någon anledning fått ett enormt kontrollbehov senaste tiden så här görs listor på babysaker, vad vi ska handla, vad vi ska äta, hur många dagar det är till flytt...osv.. :)

    Vad fint det blev med skötbordet! Ser ut att vara i samma serie som den spälsängen vi ska köpa (nu kommer jag inte på vad den heter..)

    SvaraRadera
  2. Oj du, det har jag faktiskt inte tänkt på! Får kanske bara låta bli att fästa det på den sidan? Har ju inte ens köpt sängen ännu, men var och tittade på den på Ikea igår men då tänkte jag inte alls på det. Som sagt - mycket som ska hållas reda på ;)

    SvaraRadera
  3. Sv: Nej de där gravidsuget kickar verkligen in när man läser om alla bakverk:)

    Ser att vi har samma skötbord, de är verkligen jätte fint. Kan erkänna att när vi skulle sätta ihop de satt jag på golvet och gav skruvarna till sambon. HeHe!

    SvaraRadera