fredag 1 oktober 2010

mys med tända ljus?

Hejsan.

Igår var vi på föräldrargrupp, det var väldigt intressant. Man fick veta lite som man tidigare inte visste och det var förstås kul att träffa andra blivande föräldrar som ska ha barn i nov/dec.

På eftermiddagen blev det bakning! ojoj vad jag och syster bakade. Vi började med ekorregrottor, de blev väldigt lyckade och goda. Efter det gjorde vi två socker kakor, den ena blev helt misslyckad då jag min klant tog ut den på tok för tidigt, men den andra blev lyckad. Sen gjorde vi kolakakor, nostalgi! Gammel farmors kolakakor är inget man glömmer i första taget! Dom blev också lyckade. Så nu är frysen väl fylld med kakor, ska ta tag i och även baka bullar någon dag, alltid bra att ha i frysen. Perfekt till mellan mål åt ett kakmonster som mig!

Som jag nämnt tidigare så är det ju så mysigt med lite ljus nu på hösten. Det finns ljus i olika fomer, dofter och färger. Det ger en sån mys faktor med ljus tycker jag. Tyvärr inträffade något fruktansvärt igår! Hade tänt lite ljus precis som jag brukar göra numera på kvällarna, hade tänt två ljus på köksbordet eftersom vi hela tiden var där annars brukar jag bara tända lyktor och sånt i rum jag inte är i. men hur som så rätt som det var så säger syster "micaela olle!" jag fattar först inte utan tror att han varit på kakorna, men sen känner jag en doft! Olle hade satt svansen i ljuset. Fort som bara den tar jag svansen under kranen och det ryker och luktar väldigt illa, det är inte omtyckt av olle så jag släpper ner honom på golvet, springer in på toaletten och dränker en handduk i kallt vatten och lindar sen om svansen, inte omtyckt det heller men jag kämpar på för att den ska kyla lite samt ta bort de brända svarta i pälsen. Usch stackars lille olle! Dumma mig som inte lärde mig sist han var med svansen i ett ljus, denna gången tog det mer utav pälsen. Men nu har jag verkligen fått mig en läxa! jag kan inte ha tända ljus om det inte är i en lykta ens i rummet jag är i.
Han verkar öm i svansen men det verkar inte ha gått in på huden så han har sår eller annat. Hans fluffiga svans är numera inte så fluffig. Till råga på allt så har stackarn fått något skit i örat, han kliarr som bara den och det kommer bruna klumpar ur örat, misstänker skabb. Ska ringa veterinären på måndag så kanske dom får ta en titt på öronen.

Ikväll hoppas jag på myskväll, har laddat upp med chips och dipp och köpt en film, hoppas den är bra. jag brukar ha lite otur när jag köper filmer, men någon gång ska jag väl lyckas.

Ha en riktigt bra fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar