fredag 8 oktober 2010

Ny friserad

Hejsan

Igår blev det ett besök hos systeryster när hon var i salongen, så jag fick mig en klippning. Jag hade först tänk klippa mig lite kortare, det blev lite kortare men ändå en ganska traditionell Micaela frisyr. Blev hur som väldigt nöjd, hon tvättade håret med ett schampoo som gjorde att håret kändes som riktigt ängla hår. Om två veckor blir det slingor, tror jag ska lägga i några lite mörkare slingor för att få lite mer "höstkänsla" på håret. Just nu är det ganska sommarblont.

Efter frisör besöket bar det av till veterinären med plutten. De vägde honom och sen fick jag lämna honom där, vår stora kisse väger visst 5,1kg så han har lite hull precis som matte. När jag sen hämtade honom igen så var han helt nyvaken. När vi kom hem öppnade jag buren och han tultade ut, men slängde sig snart på golvet. Han var sååå lugn igår. Han såg ut som en riktig buse för de hade ju rengjort öronen och medlet hade nog även hamnat runt öronen och gett en buse frisyr. Hoppas nu att detta hjälper och gör att han inte har ont i öronen längre. Idag är vår vanliga olle tillbaka, han busar och leker som vanligt.


Idag är det än så länge en väldigt lugn dag, inga planer för helgen men det kanske kommer. Vad ska du göra i helgen?

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar