onsdag 6 oktober 2010

En ganska tråkig dag..

Hejsan

Precis som rubriken lyder har det varit en ganska tråkig dag idag, har bakat och lagat mat och försökt hitta motivation till att plugga lite.

Bakade kola snittar, de är ju så farligt goda. Sen är det ju så att någon fyller 20år om en månad ungefär och då kan det ju bli kalas så bäst att börja ladda frysen redan nu. Till middag lagade jag ungstekt falukorv och hemlagat potatismos, mums de mjöliga potatisarna är tillbaka så man kan börja göra lite sånt igen.

Jag går här hemma och planerar och funderar, ska snart börja tvätta alla bebis kläder och spjälsängkläderna. Alla kläder ska sedan strykas och lakanen ska manglas! Längtar som en tok efter att sätta igång med detta. Eftersom vi inte har egen tvättmaskin kan jag inte ta det pö om pö utan för bestämma en dag då det ska göras och det ska nog bli ganska snart. Annars tar jag med det hem till mammsen och gör det där för hennes källare luktar inte så konstigt som våran.

I morgon ska våran andra bebis till doktorn, lille Olle har fått något i örat. Han är väldigt frustrerad över detta och han kliarr och river och skakar på huvdet för att bli av med det. Han luktar illa i örat så misstänker skabb. Stackarn, det måste ha blivit í sommras men "blommat" upp nu. Han har ju inte varit ute på ett tag nu. Hoppas dom kan få rent örat och att dropparna hjälper.

I morgon är också tanken att jag ska klippa mig, eller systeryster ska få äran att klippa mig. Älskar att ha långt hår, älskar mitt långa hår! Men känner att jag kommer nog inte ha så mycket tid för att vårda det sen på samma vis som nu (orkar inte med det varje dag nu heller) utan det kommer hamna i en toffs. Skulle vara roligt med en enkel frisyr som man inte behöver bry sig om så mycket men som ändå är fin. Får väl se vad vi hittar på. Tips på frisyr?

Ha det så bra!

1 kommentar:

  1. Ja och jag svimmade nästan i somras (på en buss dessutom, hemskt!) och då sa min barnmorska åt mig att dricka mer vatten, men frågan är bara hur mycket som är okej. :)

    SvaraRadera