tisdag 10 maj 2011

Underbara väder...

Idag har det precis som igår varit helt underbart väder, vi har passat på att vara ute ganska mycket.
Idag har vi varit på BVC, Olli är så himla torr i huden och har riktigt stora flammer på rygger. Men med lite kortison salva och mjukgörande får vi hoppas att det snart är borta.
Skulle gått på öppna förskolan idag men var ute en liten sväng när jag märkte att lille man började bli trött, han somnade i vagnen och då valde jag att sätta mig ute och bara njuta undertiden han sov, men klockan gick och han vaknade inte så vid två bestämmde jag att vi går in. Då hade vi varit ute sen halv ett. Han fortsatte sova till halv fyra inne och nu sover han igen. Känns som det är en liten power nap han tar nu.

Känns som det kan bli en liten promenad till innan kvällen, om han inte sover för länge. Är dock i ett mellan läge just nu då han inte längre uppskattar att åka vagn om han inte är trött eller tok vaken. Sittdelen är dock för stor så det går inte heller. Får klura lite om man kan hitta på någon lösning, lite svårt ibland att både dra vagn och bära barn då han tröttnat på att ligga i vagnen, försökt bullra upp med kuddar i liggdelen men får inte riktigt till det..

1 kommentar:

  1. Han tycker inte om bärsele? vi har en babybjörn (av senare modell) som bara hänger här hemma. Ni kan få låna den om ni vill? Leah var helt omöjlig att gå med i vagnen om inte hon var trött. Så jobbigt den perioden när de är för små för sittdelen. Så jag använde vår babybjörn massa under den perioden. Kramkram!

    SvaraRadera