torsdag 26 maj 2011

höjden av lathet??

God kväll!
Tänkte dela med mig av lite bilder men batterierna är som sagt slut och jag känner att det är långt till köksskåpet och hämta nya, det är nog höjden av lathet! Kanske får tummen ur och byter i morgon..

Dagen idag började klockan nio då stora hjärtats telefon ringde och väckte hela familjen. Ganska skönt faktiskt för sover man längre så blir man så seg, och lille man har ändrat sina sömnvanor helt. Jag har härmed kommit fram till att jag tar hellre en stund för mig själv på kvällen och kommer igång tidigare på morgonen än att sova hela förmiddagen och inte ha ork till alla de där måsten när lille man lagt sig. Hur som så när vi hade kommit upp och gjort oss iordning och Olli vilade förmiddagslur så bestämde jag mig för att gå en sväng på stan. Lille man är långt ifrån besvärlig att ha med sig i affärer och jag går gärna på stan med honom men butikerna tänker ju inte på de som har barnvagnar när de inreder butikerna. Just på barnavdelningarna brukar det vara som trångast, sen tittar folk irriterat när man ställer vagnen i gången men ja menar vart ska man annars ställa den när man vill titta på barnkläder man kommer ju inte emellan hyllorna med vagnen.
Jag köpte ialla fall en klänning till mig själv som jag så länge suktat efter, dock var det lite svårt med storleken för en storlek var för stor och satt inte alls bra och storleken under blev lite för tajt över bysten, men jag hoppas bysten ska krympa lite så jag tog den i mindre storlek. Med andra ord unnade jag mig själv något idag.

Sen åt vi lunch och lille man fick också riktig mat, han fick kyckling ris och grönsaker, det tyckte han var smaskens! Efter lunch sprang vi till klapp och klang. Tyvärr var det sista gången för den här terminen idag. Längtar redan till nästa termin!

Ha en riktigt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar