söndag 1 maj 2011

Spontan valborg

Dagen igår kan man verkligen kalla spontan, inget blev som planerat och det var heller inte mycket planerat. Skulle ha börjat dagen i badhuset tillsammans med Tina, Zeb och Sofie och Leah. Detta var något jag på fredag kvällen såg fram emot. Ställde klockan och fixade, men bestämde mig för att sover lille man så väcker jag inte honom. Vem tog sovmorgon? och vem stängde av klockan och skulle bara dra sig en stund? JO VI. Typiskt! men det blir nog fler gånger.

På förmiddagen tog pappan i huset med sig lille man på stan så jag satt och njöt med en glass på balkongen, hade egentligen massor av måsten att göra men släppte det och tog mig en god glass i stället.

Sen blev det grilla hos svärföräldrarna, väldigt gott!

Sen erbjöd sig dom att vara barnvakt på kvällen om vi ville åka till björnholmen tillsammans. Behöver jag säga att jag hade besluts ångest?! Vara ifrån min lille skatt så många timmar?! Hitta på något utan honom? och som alltid vad skulle jag i så fall ha på mig då?! Efter en timmes dividerande så blev det i alla fall björnholmen. Det var väldigt kallt! Men framåt små timmarna blev det att man dansade sig varm. Var en ganska lyckad kväll trotts allt och när jag visste att lille man hade somnat, vilket han gjorde ganska snart efter vi åkt så kunde jag slappna av lite grann.
Men som sagt i dag på morgonen är man ju mamma igen och måste pallra sig upp, så är väldigt glad att jag höll mig till vatten igår. Karln gick upp nu så ni kan ju gissa om han enbart drack vatten ;)

Hoppas ni hade en bra valborg.

2 kommentarer:

  1. Skönt med lite egentid va? :) Den är värdefull! Låter som en kul kväll igår!

    SvaraRadera
  2. låter som en härlig helg! Nästa helg får du ta sovmorgon och låta dam stiga upp :-P

    SvaraRadera