onsdag 11 maj 2011

ovana

God kväll..
Nu som först sover min lille plutt som i vanliga fall brukar somna halv åtta. Vi har nämligen börjat med en liten ovana då han har varit förkyld, det är att jag ligger bredvid honom tills han somnat och detta då i min säng. Kom på mig själv igår då jag la honom i hans säng och han började skrika sitt arga skrik och när jag sedan utan att tänka la över honom till min säng skrattade han då han fick ligga i mammas säng och somnade nästan innan jag hunnit lägga mig bredvid. Detta är inget bra, då han tidigare somnat bra i sin egna säng. Så idag bestämde jag mig för att bryta dena vanan, inte så bra att JAG måste ligga hos honom om pappa en kväll ska natta.

Idag har vi varit och fikat tillsammans med Tina och zeb hemma hos Sofie och barnen. Detta var riktigt trevligt! Hoppas bara inte vi smittat dem med våra förkylningsbaciller som verkar envisa då de sitter i än.

Sen har vi spenderat resten av dagen ute, känner att man måste verkligen passa på att njuta nu när det är så härligt väder.

Började igår med en ny ersättning till Olli, Semper lemolac, har redan märkt skillnad. Detta har vi gjort för han kunde kräkas upp halva flaskan både direkt efter måltiden och två timmar efter och ganska många kräkningar där emellan. Lemolac ska vara bättre för matsmältningen och jag märker skillnad, han fick två flaskor med lemolac och sen två vanliga för vi har varit hos hans farmor och där har vi ett paket med den vanliga sorten och vem kräktes stupp i ett efter måltiderna jo lille man vilket han inte gjorde i samma mängd och lika ofta utav den andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar