fredag 20 maj 2011

Nu så..

God kväll

Klockan är nu nio och nu som först sover mitt barn, men jag får skylla mig själv att det blev senare än vanligt. Bara lite synd om honom för han var trött men hade så svårt att komma till ro. Detta berode på att han sov två timmar mellan fyra och sex (Inte bra när man brukar lägga sig för natten vid halv åtta) sen fick han rivet päron på gröten ikväll, detta var premiär och det är ju som sagt lite fruktsocker i frukt så han fick nog en liten kick av sockret. Vid halv åtta var han dock trött i vanlig ordning så jag la in honom i sängen sen vid kvart i åtta skulle jag smyga in och kolla för det lät lite konstigt då ser jag att han han vänt sig från rygg till mage och är överlycklig. Vi fnissar en stund sen vänder jag över honom till rygg och ja hela pruceduren men napp, kanin, täcke, puss och god natt. Bara några minuter senare hör jag en lycklig pojk och går då in, då har han vänt sig igen. Ger sen upp projekt natta och han får busa lite. och ja nu sover han. Inte har man väl tid att sova när man lärt sig en ny grej som man kämpat så länge med och lyckats med en gång tidigare och sen inte gjort det igen förens nu. knas mamma jag är som inte förstår det! hehe.

Idag har dagen gått åt till att handla känns det som, vi började med att titta efter byxor till lille man. Hittade två par, ett par hängsle och ett par tunna mjukisar sen en piké t-shirt. Sen behövdes det fyllas på i både frys, kyl och skafferi. Ja så, så roligt har vi haft idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar