fredag 13 maj 2011

Premiär...

Hejsan

Idag har vi haft en riktig hemma dag, har varit i affären som längst. Sambon kom hem igår från jobbet och kände sig inte riktigt pigg, så idag har hela familjen bara haft hemma mys dag.

I morgon ska jag göra något jag inte trodde för ett tag sen att jag skulle göra när Olli bara är 4,5månader. Nämligen jobba! De ringde idag och sa att det var kris och jag känner att det blir ganska bra för då måste pappan i huset ta allt ansvar vad gäller Olli, det kan vara bra för dom båda att få umgås tillsammans utan att ha en mamma som lägger sig i och är med och styr. Men visst är det pirrigt!

Jag och Olli har byggt upp ganska bra kvällsrutiner tycker jag, nu till sommaren känns det dock som det är lite tidigt vi börjar med dom.

- sex, halv sju äter han gröt.
- kvart i sju, sju blir det bad.
-Sen på med pjamas, smörjas och fixas.
-mellan sju och tio över sju läser vi två sagor.
-Efter sagan får han sista målet med ersättning
-Sen läggdags.

Nu ska jag göra lite nytta sen får jag nog skriva en liten lapp med praktiska saker inför i morgon. (För att det känns bäst så för mig)

2 kommentarer:

  1. Åh vad kul ändå att jobba :) Och som du sa, bra för pappan! Christoffer skulle också behöva flera timmars egentid med Lowe. Vilka fina rutiner ni har <3

    SvaraRadera
  2. tror att Adam kommer att känna sig stolt sen när han har tagit hand om Olli själv. Jag är jätteduktig på att säga till andra att pappan ska ta lika mycket ansvar men själv är jag en kontrollmänniska och vågar knappt låta Marko mata oskar :-D lycka till. kram

    SvaraRadera