torsdag 16 december 2010

.....

Jag vill inte sitta här idag! jag vill ju föda barn! Men inte då, inga tecken än ialla fall. Ikväll ska vi ha lite klassfest eftersom vi tar studenten i morgon. Jag blir tyvärr inte klar på riktigt eftersom jag inte kunde göra min praktik så den kommer jag ha kvar. Måste kännas jätte skönt för alla i klassen som är klara, men samtidigt skrämmande, som när man slutade gymnasiet. Vad händer nu?
Jag vet ju vad jag ska göra och det finns nog några till som vet men de flesta känner nog lite oro blandat med glädje.

Ska försöka njuta, men njuta av vad?, och helst hade jag velat ligga i sängen och dra täcket över huvudet. Vi vill att du där inne i magen ska komma ut nu! Mamma är super nyfiken på vem du är där inne och jag vill mysa med dig utanför magen, jag vill ha dig i min famn, jag längtar till och med efter bebis skrik, sömnlösa nätter och totalt nerbajsade blöjor!
Tänk vad knas man är som längtar efter den smärtan som en förlossning antagligen kommer ha, men just nu finns ingen oro i mig bara längtan! Och kraft, envishet att när de sätter igång då är jag beredd att kämpa till tusen för att du där inne ska komma ut.

Nu blir det frukost och en dusch!

1 kommentar:

  1. lycka till mitt hjärta .. hoppas det går igång av sig självt snart :)

    SvaraRadera