måndag 8 augusti 2011

Nytt perspektiv

God kväll

Olli har nu fått sin andra tand, den första kom den 3Augusti och den andra kom den 5Augusti. När de där små bissingarna kom upp så kom min vanliga Olli tillbaka igen. Då Olli fick sina första tänder så fick han nog alla symtom man läst om, Sömnlöshet, Dålig i magen, gnällig, kliig i munnen, dreglade mängder och fick feber.

Olli har ju även börjat ta sig fram nu på golvet, idag så tog han sig fram på rumpan, jag kom in i rummet och såg att han hade tappat det han lekte med, jag avvaktade i hallen så att han inte skulle se mig, han började med att putta undan de leksaker som låg framför honom sen sträckte han sig efter leksaken men kunde inte få tag i den, han kämpade som en tok, med lite ilska så lyckades han på rumpan ta sig fram och var mer än nöjd då han kunde fortsätta äta på leksaken.

Märkte idag att det är inte bara Olli som fått ett nytt perspektiv på världen/hemmer, även jag fick upp ögonen i dag över att vi kanske borde organisera om lite här hemma, en del saker som är i golvnivå kanske vi borde flytta på typ kattmaten, kattlådan, viktiga papper som ligger så olli kan nå osv. Jag känner att det viktigaste är att man tar bort det som är farligt. Men samtidigt har han redan börjat slå sig ganska mycket då han ska försöka resa sig mot det mesta, han slår runt i tid och otid, och han har även börjat försöka sätta sig upp på golvet vilket kan resultera i blåmärke i pannan då han landar på den vid misslyckande försök, helst hade jag med andra ord velat klä in lägenheten i mjukamadrasser men det går ju inte.. men farliga saker ska vi röja undan helst i går men det får bli i morgon.

Känner att det är dags att börja packa för flytten men jag vet inte vart jag ska börja riktigt.. Det var nog ändå lättare när jag hade tre dagar på mig för då skulle allt ner på en gång, vi sparade bara det vi absolut inte kunde vara utan på tre dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar