tisdag 16 augusti 2011

Buss resa..

God kväll..
Idag gjorde jag och lille man något som jag varit lite nervös över, vi åkte nämligen buss i över en timme. Resan dit gick faktsikt jätte bra men när olli somnade efter 45min kunde jag nästan höra hur en lättnads suck drogs över bussen. alltså från de andra passagerarna för då hade jag läst samma saga 25gånger, sagt ska vi titta vad mamma har i väskan 58gånger och sjungt imsevimse spindel ett par gånger.

Sen var vi hos mamma, det var trevligt som alltid! Vi plockade bland annat svamp, så ikväll blev det svampsmörgås.

Resan hem gick också bra, vi träffade en annan mamma och en liten pojke som är en månad äldre än olli på bussen hem, vi har träffat dom en gång innan på tåget, det var så roligt för mamman kände igen oss och kom ihåg Ollis namn. Vi hade sällskap av dem halva vägen ialla fall. Olli pratade som bara den och skrattade och härjade, han visade även sina högsta toner han kan. Då frågade busschauffören om han hade stark vilja? MM något.. Men hur som så gick det bra. Hoppas inte att de övriga passagerarna stördes allt för mycket av de höga tonerna som träde fram ibland, för mot slutet så var han på vippen att somna men jag kände att en power nap kunde förlänga kvällen många timmar så jag försökte hålla honom vaken och lyckades, men han somnad gott när han kom hem.

Nu ska jag ta tag i disken sen blir det sängen för det är en dag i morgon också.. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar