fredag 11 mars 2011

Fredags mys!

God kväll.

Igår blev det en promenad innan vi mötte upp syster vid tåget, det var inte skönt ute men en lite sväng blev det allt. När vi stod vid tåget så stod det också en äldre dam där, ja jösses vilken söt dam! Hon var 86år och reste runt i östgötland och småland för att få dagarna att gå, krut gumma med riktigt härlig utstrålning. Fler sådana i vårt samhälle skulle ge oss ett mycket gladare samhälle. Att våga visa okända att man är nöjd med livet och att man försöker göra det bästa utav det och den tiden man har kvar. Man lever ju bara en gång, och alla har vi olika sätt att ta vara på dagen och livet. Men ett litet leende eller en hälsning till en okänd kan göra någons dag, det kostar inget och det är inte speciellt jobbigt heller, tvärt om! Lite rörigt kanske men jag hoppas ni förstår hur jag menar!

Fick mitt hår slingat igår men det måste göras igen, det vatt inte så bra...

Idag har vi varit ute och gått, det såg så skönt ut på förmiddagen men det var det då inte! Sen nu ikväll har vi varit hos grannen jag och Olli och haft fredagsmys! Det var verkligen fredagsmys på högnivå.

Tänkte bjuda på lite bilder, det var ju ett litet tag sen..

En glad liten pojk


En pojk som leker med sina händer samtidigt som man kämpar för att ta sig runt till mage.


En nöjd och belåten liten pojk.

Bilderna är inte från idag.. Och lite dålig kvalitet för de är tagna med telefonen..

Lille man sover och jag ska också krypa ner.
Natti natti!

1 kommentar: