onsdag 2 mars 2011

förkyld

Är så trött på dessa sjukdomar! Olli är tok förkyld, slemmig, täpt och matt. Igår kväll var han så matt och utslagen att vi blev riktigt oroliga, ringde in till barnakuten och dom gav oss rådet att ge alvedon och koksalt sen mata, skulle han vägra ta bröstet så skulle vi komma in, tidigare under dagen hade det gått lite dåligt med maten eftersom han är så snorig och slemmig. Tack och lov hjälpte nog alvedonen för han åt en bra stund sen somnade han igen och vaknade endast en gång i natt och åt. I dag på morgonen var han som vanligt igen men fortfarande slemmig och hostig. Jag och A har fortfarande hosta, och jag har sån galen huvudvärk. Hade det igår också. Och idag har näsan börjat rinna. Fy! Jag som var så motiverad till att börja få min kropp i trim, nu känns det mer som jag gör allt för att orka vara en bra mamma och sköta hushållet, det är nog just nu. Så kroppen får nog kurrera sig innan vi kör igång igen....

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Ollie och stackars er. Nu får det bli vår så alla bacillusker försvinner. Vi har haft vår beskärda del av sjukdommar med. Känns inte som att man orkar mer nu. Krya på er!

    Kramar

    SvaraRadera