tisdag 25 januari 2011

Tisdag

Oj nu var det ett tag sen jag skrev men dagarna går så fort och eftermiddagarna ägnas åt att sitta och mysa.

Olli växer som bara den och som sagt man märker framsteg varje dag.

Vi får sova väldigt bra på nätterna enligt mig iaf, han har ett lång pass då han sover mellan 5-6,5 timmar i streck. Det gör att man har mycket mer ork på dagarna.

Har tyckt att det har varit så himla svårt att hitta pojkiga barn gardiner, men nu äntligen har jag hittat ett tyg som jag tyckte var jätte fint som ska få bli gardiner, just nu har han vita med änglar på och för mammas ögon känns det inte riktigt rätt fast att jag verkligen vet att han bryr sig inte ett dugg om vilka gardiner han har i sitt rum som används som skötrum.

Den 22januari fick min kusin en liten pojke, en Oskar. Vi är tre kusiner som fått barn inom loppet av bara några månader och vi alla tre fick pojkar. Synd att vi inte bor närmare varandra för de hade nog kunnat ha väldigt kul tillsammans när de blir lite större. Tycker det är jätte synd att vi kusiner bor så långt ifrån varandra, saknar er! Hoppas på att snart kunna träffa lille Oskar.

Är jätte dåligt på att lägga upp bilder men det blir så korta stunder man känner att man hinner sitta vid datorn, när han sover vill man ju gärna hinna med lite annat, som tvätta, städa, laga mat osv, ja ni småbarnsföräldrar förstår nog precis vad jag pratar om ;)

Nästa måndag blir det en tripp till ullared, oj så jag längtar! Många tycker nog jag är tokig som tar med min lille pojk dit men vi är flera stycken som åker och kommer hjälpas åt med honom och se till att man får komma ut i mellan åt i friska luften, så det ska nog gå bra tror jag.

Nu sitter mina pojkar och myser i soffan och jag ska börja ta tag i maten.

Ha det så bra och tack för alla fina kommentarer! Är väldigt roligt när ni kommenterar så man vet lite vilka som läser.

2 kommentarer:

  1. Det är när de är småsmå bebisar som de är smidiga att ha med sig:) Har varit nere i ullared med både Hugo och Leah när de var bebisar. Dock går det ju som sagt åt att man är flera så man kan turas om lite:) Däremot skulle jag ju aldrig ta med mig barnen nu. Nu får de allt stanna hemma med pappa tills de är så stora att de själva vill/kan följa med:)

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Tack så himla mycket.. Känns fortfarande overkligt men ack så underbart! :)

    SvaraRadera