måndag 17 januari 2011

hembiträde?

Ja hembiträde sökes, eller hushållerska....

Mitt hem förfaller, Dammtussarna jagar mig, alla möbler ser vita/gråa ut!

Varför sitter jag då här? Borde inte jag ha annat att göra?
Jo, lille man sover och jag har startat en maskin tvätt, plockat och bäddat rent och ätit frukost och lite, så nu tar jag en kort pause.

Vet att man MÅSTE sänka kraven när man får barn, men jag mår dåligt när jag ser hur hemmet förfaller. Lille man går förre allt just nu men önskar jag vorre en bläckfisk och kunde göra lite utav det andra också. Visa stunder då han sover måste man få ta det lite lugnt och inte göra något eftersom det är lite vakna nätter. Men oj så det kryper i kroppen när man ser allt som behöver göras...

Bäst att fortsätta för snart vaknar prinsen och vill ha mat :)

1 kommentar: