tisdag 11 januari 2011

Promenix och panik!

God kväll

Olli hjärtat hade ont i magen igår kväll igen, som tur är så skriker han inte utan gnyr och kan inte komma till ro och tuttar stenhårt på sin napp, lite innan två somnade han äntligen. Så idag blev det sovmorgon, när vi hade gått upp och gjort oss i ordning så blev det en promenad med grannen och hennes familj och Emelie. Det var väldigt skönt att komma ut och röra på sig.

Vi införskaffade en tvättmaskin i går, en enorm lycka över detta, alla med barn vet nog hur mycket tvätt det blir! Installerade den igår och körde ett program för att rengöra den. Idag innan vi gick så la jag i en maskin tvätt och tänkte att den skulle vara klar lagom till vi kom hem. Det var bara det att när jag kliver in i lägenheten så ser jag att det är vatten på hallgolvet, går med en klump i magen fram till toa dörren och vad möts jag av?! Jo ett vatten fyllt golv! Det var mellan 3-4cm vatten! Ringer i ren panik till Adam, han kan ju inget göra för han är inte hemma. Springer ner till grannen som snällt kommer upp och hjälper mig att få undan vattnet. Med hjälp av handdukar och golvmoppen lyckas vi tillslut få upp allt vatten. Det visade sig att slangen ner till avloppet hade hoppat ut så när maskinen tömde så tömde den ut på golvet. Nu är slagen i ordentligt och jag har lyckats tvätta två maskiner. Kan säga att varje gång jag hörde att maskinen tömde vatten så var jag på toa och kände och kollade så det säkert inte skulle läcka från någon annanstans.

Idag har vi alltså varit på promenad och tömt badrummet på vatten och sen nu i kväll har vi varit nere hos grannen och myst. Det är vår dag det.

I morgon blir det en tur till bvc igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar