lördag 15 januari 2011

Snabb uppdatering

Ojoj vad det händer mycket, dagarna springer i väg och Olli utvecklas mer och mer för var dag som går! Han har börjat le, kan säga att det kändes i mamma hjärtat då jag fick första riktiga leendet som man verkligen förstod var ett leende. Nu ler han ett par gånger om dagen åt sin mamma, helt underbart!

Han blir också mer och mer stabil i nacken, han är så stark vår lille plutt. Lägger man honom på bröstet så håller han upp huvudet, lika så om jag lägger honom på ett täcke på golvet så kämpar man med att hålla upp huvudet.

Han har även blivit bättre på att fokusera blicken och kan följa med, med blicken om jag håller en leksak framför honom och tar den från ena sidan till den adra.

Jösses vad det händer grejer, helt underbart med varje framsteg man ser.

Var på BVC i onsdags, då vägde han 3210g och var 51,5cm lång.

Till er mammor där ute, när hamnar huvudet på plats? Känns som jag bär det under armen, inte koll på mycket här i livet, och följa ett tv program är näst intill omöjligt, jag tittar med blicken men skulle nog inte kunna åter berätta det jag ser haha. Jag kommer inte ihåg vad jag har sagt och inte sagt eller vad tex min sambo svarar på frågor jag ställer. Verkligen noll koll.

Livet som mamma är verkligen helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar