söndag 9 januari 2011

Besök

Idag har vi haft besök av ollis Mormor och morfar och en moster och en morbror. Vi åt god mat och fikade och sen hjälpte pappa oss med lite små fix, men också en stor sak, han lyckades laga våran tv som gick sönder för någon vecka sen. Är så himla glad att den är lagad! Jag vill ha en tvättmaskin och när tvn gick sönder såg jag hur tvättmaskins drömmen flög ännu längre bort, men nu kom den lite närmare igen.

Har också fått lite mer ordning på Ollis rum, fått upp lite tavlor och så. Det liknar lite mer ett litet pojkrum nu.

Blev så himla paff, Barnmorskan som var med under förlossningen ringde idag. Hon ville bara veta om jag hade några frågor eller funderingar angående förlossningen, tycker det var väldigt gulligt gjort, det är säkert en rutin dom har men det kändes ändå som en omtänksam sak. Barnmorskan vi hade under förlossningen var väldigt snäll och gullig, om det skulle bli en nästa gång så får det mer än gärna vara hon igen.

Nu sover min lille plutt, han har varit väldigt vaken och med idag det har varit roligt, annars har han tyvärr oftast lyckats passa in sovstunderna då vi har haft folk här men inte idag inte. Mitt lille charm troll!

Nu ska jag försöka göra lite nytta en liten stund innan han vaknar och är hungrig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar