lördag 8 januari 2011

Lille prins.

Igår var vi på premiär tur på bredstorp (idrottsanläggning) och tittade när pappa tränade sina grabbar. Jag frös som en tok för det är alltid så kallt där uppe vid isen men lille man verkade inte frysa som tur var. Vet inte exakt hur långt det är att gå fram och tillbaka men det var mer än tillräckligt som "första" lång promenaden efter förlossningen. Var helt slut sen när vi kom hem.

Stackars lille Olli har fått ont i magen. Både i natt och igår natt har han sovit så oroligt, han spänner hela kroppen och blir röd i ansiktet men allt som kommer är små söta fisar. Han ligger och gnyr och grymtar, jag tror han är hungrig han suger hårt som bara den sen kräks han, stoppar jag in nappen så sugger han hårt som bara den och ramlar den ut så gnyr han. Stackarn inte lätt och inte lätt när man som mamma inget kan göra mer än stoppa in nappen. Satt med han i famnen en bra stund så han skulle komma till ro, då somnade han och sen verkade det vara magen igen då spännde han ihop sig grymtade och gnyde och blev högröd i ansiktet. Hoppas det snart går över. Jag äter just nu pencilin så det kan nog vara det som gör att han får ont i magen, tyvärr måste jag ju äta det några dagar till.

Vad som händer idag vet jag inte riktigt. Kanske ska åka upp och kolla när Ollis farmors lag spelar. Vet att en stolt farmor gärna vill visa upp den lille klimpen för laget.

I morgon kommer Ollis mormor och morfar det ska bli mysigt!


En mycket stolt moster på juldagen.

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar