måndag 27 september 2010

Effektiv dag!

Hejsan hoppsan!

Måndag idag då, och jag har hunnit med massor! känns så otroligt skönt. Vaknade vid halv fem i morse och var hungrig så gick upp och åt eller rättare sagt tog med mig till sängen för jag insåg att det var på tok för tidigt för att gå upp. Sista gången jag tittade på klockan var den sju och strax efter somnade jag om. Vaknade igen vid tio och hoppade upp med ett skutt, eller ja inte ordagrant skutt utan gick upp. Gjorde mig i ordning och åt ytterligare en frukost sen började jag beta av mina ärenden som bestod av, skolan, försäkringskassan, chefen och sen inhandling där emellan hann jag äta och köpa en tröja. När jag sen kom hem var jag väldigt irriterad och väldigt trött så jag slog ner rumpen i soffan. Den blev inte kvar länge i soffan, fick ett telefonsamtal som gav mig hopp om att framtiden på något vis ändå kommer lösa sig. Sen satte jag igång och började städa. Är fortfarande igång men kände att jag behövde en pause innan jag börjar med golven.

På tal om något annat så är det väldigt vackert ute nu! Det finns faktiskt väldigt mycket positivt med hösten
Tända ljus, finns det något mysigare än krypa upp i soffan med en filt och ha lite tända ljus?
De vackra höst löven som skiftar i olika färger.
Känna hur löven frasar under fötterna när man går i dom, det får en att känna sig som ett barn och vilja hoppa i löven.
Snart är det första advent, det går fortare än man tror.
Jag har många i min omgivning som fyller år nu i höst och vinter, vad är bättre än tårta och kalas fika?
De snygga höst stövlarna åker på och man känner sig riktigt kvinnlig, ialla fall jag älskar stövlar!
Sist men inte minst det närmar sig bebis! Det finns hopp om att vintern är på väg och där med vårt lill knyte.



Detta är några positiva saker jag kan komma på med hösten, kan du komma på fler?
Jag tror man behöver se de små ljusglimtarna i hösten för att inte deppa ihop i takt med att det mörknar ute. Se det positiva!



Nu ska jag ta tag i städningen igen så jag blir klar, har god hjälp av olle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar