lördag 24 september 2011

Fredag, lördag...

Igår på dagen hade jag och olli en riktig hemma mysar dag. Jag gjorde inte speciellt mycket tråkiga saker utan vi spenderade mesta dels utav dagen tillsammans på golvet. Han åt tidning, jag plockade ut, han reste sig mot ostadiga saker och jag hade hjärtat i halsen, ja ni vet såna där härliga saker gjorde vi. Det är faktiskt inte en ironisk mening, jag älskar livet som mamma och vad allt det innebär, det är inte alltid en dans på rosor men vad i livet är väl det? Och konstigt nog så "orkar" och klarar man "allt" som mamman, spelar ingen roll att man inte hunnit äta på hela dagen bara barnet får mat, spelar ingen roll om man har trä smak i rumpan efter ett par timmar på golvet man sitter där ändå för att barnet vill ha en nära, man går upp innan sex för det är då barnet vill gå upp fast att man själv gärna hade velat ligga och dra sig ialla fall tills klockan slagit sex. Jaja ni fattar nog vad jag menar.
På kvällen hade vi en riktig mys kväll tillsammans med Tina och Zeb. Vi åt gott och bara umgicks. Barnen lekte jätte bra periodvis och grät om vartannat precis som det ska vara. Det de hade väldigt roligt med och roade sig länge med var Tinas potatis, härliga ungar! Det behövs inte mycket för att roa. Tusen tack för en trevlig kväll!

Idag började jag dagen med att försova mig, NACKDEL med touchtelefon är att man behöver bara nudda telefonen för att stänga av alarmet, och just idag då jag skulle upp tidigt tog olli sov morgon och väckte mig inte heller. Men som tur var så var jag i tid ialla fall, det blev minst sagt en power walk till jobbet.

Nu ska jag plocka iordning alla tidningar som ligger över golvet och leksakerna sen ska jag ta kväll..
Hoppas ni får en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar