söndag 31 juli 2011

Vagn

God eftermiddag

Vill börja med att säga att gårdagen var en toppen dag, eller ialla fall kvällen. Vi hade nämligen sällskap av Tina och Zeb, grabbarna åt gröt tillsammans och vi mammor åt också god mat. sen när pojkarna hade somnat så fortsatte vi äta gott och bara umgick. Det var inte dåligt av zeb att han lyckades somna så bra borta och fortsatte sova trotts att vi bökade lite med honom. Kändes lite konstigt på något vis att vi båda kunde bara vara en stund tillsammans, oftast när man träffar andra mammor så är det full rulle eftersom barnen kräver sitt och man pratar vuxen språk och jollrar om vart annat, men då båda barnen sov så kunde vi båda få vara bara Tina och Micaela för en liten stund. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Idag så fick jag hem nya vagnen.

Efter mycket velande och letande så bestämde jag mig för den här, eftersom jag går så mycket så kändes det viktigt med en vagn som tar sig fram på alla väglag samt i alla väder eftersom vi får på alla väglag i alla väder.
Min familj kom med vagnen så då bjöd jag på mat sen gick vi en tur sen fikade vi gott. Olli fick en lära gå vagn av mormor och morfar, han förstår inte riktigt än hur man ska göra men de kommer han nog snart på, han älskar ju att gå så kommer han bara komma på hur man gör så kommer han nog tycka att den är riktigt rolig.

Ikväll ska jag äntligen mysa med HELA min lilla familj, det var ett bra tag sen på grund utav olika anledningar så det ser jag fram emot, Olli har vilat lite dåligt idag eftersom det varit full fart här hemma så han sover nu och klockan är halv sju, borde väcka upp honom snart så han inte håller låda allt för sent ikväll.. Han brukar inte vila så här sent men kunde inte hålla honom vaken längre när klockan var sex..

Hoppas ni får en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Åh det är den vagnen jag vill ha, den är ju så sjukt snygg!! :) Men vi har nog kvar våran emmljunga nitro city vagn tills han går, om han inte växer ur den! :) Han är ju såå lång våran kille!

    Jag vet precis vad du menar med att få vara "Micaela". Man är ju faktiskt inte bara Mamma, och det är skönt att få vara utan barn ibland, som innan! Det behöver man. Kram!

    SvaraRadera