måndag 18 juli 2011

Lagat mat

God kväll..
Har utökat förådet i frysen med mat till lille man, vi ska på lite utflykt i veckan så då är det bra att ha färdigt i frysen att bara ta med.

Idag gjorde jag:
Kycklingfilé kokade jag tillsammans med persilja och lökpulver
Sen kokade jag potatis och morötter
Mixade kycklingen och mosade potatisen och morötterna sen en massa raps olja.
Inget avanserat alls men omtyckt av Olli.

Till en tjej som söker barnmatsrecept tidigare har jag gjort:
Torsk filé:
osaltad tomatpure
Vitpeppar
Lökpulver
Kokade jag upp

Sen kokade jag potatis och ärter sen mixade, lät lite av spadet från den kokade fisken vara kvar sen tillsatte olja.

Kotlett med ris:
Koka kotletten tillsammans med lök och gul paprika
Koka upp ris
Mixa. spara lite av spadet då du mixar tillsätt olja

Kycklingfilé med brocoli
Koka kyckling file tillsätt viteppar
Koka brocoli
Koka potatis
Mixa tillsätt olja

Lax och ris
Kokade laxen
Koka ris
ärter eller morötter eller ja favorit grönsaken. Laxen i sig är det mycket smak i.
Mixa.

Ett tips är slotts tomatpuré på glasburk, den är osaltad och kan användas då man vill göra mer sås variant till maten.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar