onsdag 27 juli 2011

Magen

God kväll.
Detta kommer bli ett mag inlägg och jag varnar känsliga, lätt irriterade läsare och tolka mig rätt i min text ;)

Jag har ett väldigt litet bekymmer men som dock börjar irritera mig mer och mer nämligen min mage. När jag var gravid så delade sig mina magmuskler, svar ja! Dom delade på sig. Jag har under navlen ytterligare två hål in i magen och jag känner att det typ har delat sig i magen. Visst jag kan leva med detta absolut men det börjar dock ställa till lite bekymmer för mig.
Har nästan alltid ett väldigt åtsittande linne på mig och oftast leggins som går hög över navlen (sexigt!) eller jeans som sitter över navlen, då jag har det ger det lite som stöd för magen. Men idag så har jag enbart klänning som inte sitter åt och när jag går så känns de som allt jag har i magen guppar och faktiskt ska trilla ner, jag har helt enkelt inget stöd kvar i magen. Provade dra in magen, måste dra in magen i omgångar, först en bit sen ytterligare en bit och sen en bit till för att kunna dra in den så långt jag faktiskt kan. haha hör själv hur tokigt detta låter, ja jag kan absolut leva med att jag måste dra in magen i omgångar men det känns lite obehagligt att det känns som allt i magen guppar och ska ramla ur när jag går. Så för att komma till sak vet någon där ute hur man tränar de innersta magmusklerna efter en graviditet? Jag begär inte att få sexpack bara ett normalt stöd i magen...Jag är beredd att kämpa för det också så kom gärna med tips och ideer eller vem man skulle kunna be om hjälp...

Som sagt fatta mig gärna rätt jag förstår att magen inte är den samma men det är ju inte normalt att man ska behöva stötta maginehållet med tajta kläder eller?

1 kommentar:

  1. Har fått samma problem men jag kan nästan sticka in en hel hand mellan mina magmuskler! Statiska övningar som typ plankan är de råd jag fått och sen ska du absolut inte göra sittups för det kan leda till framfall när man har delade magmuskler.. Det är som sagt de råd jag fått och sen kan de operera tillbaka det om man får stora problem i framtiden. Men det är jobbigt det där och bättre lär det ju inte bli om man ska ha fler barn. Kram

    SvaraRadera