söndag 26 juni 2011

Vackert väder äntligen!

Hejsan

Dagen idag började precis som igår med en härlig lång promenad, idag var det dock lite varmare och jag hade på mig på tok för mycket kläder. Idag sprang jag hem, lille skutt gjorde nämligen en laddning i blöjan när vi var halvvägs, det var alltså inte nära hem hur jag än valde att göra så vi fortsatte gå och han blev otåligare och det med all rätt, väl hemma var det bara byta på honom och sen slänga sig in i duschen.

Nu så sover han igen och det borde jag också göra för mina ögon går i kors. Vi är väldigt bortskämda med att han sover hela nätter men nu ett litet tag har det vänt, i natt har han vaknat en gång i timmen mellan 1,2 och 4. När man precis har somnat in så vaknade han igen och var hysteriskt arg. Börjar fundera på om det är vällingen som ger magont. Han har nu ätit det i två dagar och visar tecken på magont kvällstid och nattetid. Han fick ju som sagt fruktansvärt ont i magen av havregröten men jag tänkte att hans mage kanske var mer mogen för havre nu, det var ju två månader sen vi provade gröten. Vi blandar ersättning och välling för att det ska bli mildare. Får väl testa ett par dagar till så märker vi snart om det beror på den eller om det bara är en fas eller om det som allt annat beror på de där tänderna som vi tror ska komma så fort det är något ;) Tur man kan passa på att vila lite då han vilar.

Idag har vi inga övriga planer för dagen, känner att jag borde ta tag i mitt hem lite eftersom jag jobbar ganska mycket nästa vecka och då kommer det komma i andra hand.

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar