måndag 27 juni 2011

Intensiv dag.

God kväll..

Idag har varit en intensiv men bra dag, vi började med massa husållssysslor så som tvätt, bädda rent, dammsuga med mera. Sen begav vi oss ut på stan för att uträtta ärenden tillsammans med grannen och hennes dotter. Sen upp till jobbet för att lämna lönelappen, sen vidare för att möta upp svärmor. Sen följde vi med henne ut till henne för att njuta av det härliga vädret. Varje sommar önskar jag att vi bodde på landet. När sommaren kommer så avskyr jag att bo i lägenhet nästan mitt i stan, nu har vi ju balkong vi kan gå ut på och en bra innegård men det är ändå inte det samma som en trädgård till ett eget hus. Sen framåt eftermiddagen så begav vi oss ut till Tina och Zeb för att fika ute i deras trädgård, tyvärr var Olli över trött och inte alls på lekhumör. Men det var trevligt i alla fall. Värmen tar på de små liven. När vi skulle gå hem så bröt Olli ihop fullständigt, försökte med allt för att avleda men lyckades inte, tack och lov träffade vi på en annan tjejkompis som började prata med honom och då kom han av sig, sen körde jag vagnen bakom mig och då var han hur nöjd som helst, att jag inte fattade att han faktiskt ville se något annat än mig ;) Till en början kändes den långa vägen hem som flera mil men sen så gick det smidigt och det kändes riktigt skönt med en promenad.

Nu har jag gjort ytterligare lite hushållssysslor och nattat lille man och ska sätta igång att laga lite mat till Olli. Idag ska jag laga kyckling och koka morötter..

Ha det så bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar