onsdag 6 april 2011

punktering..

Börjar med att lägga in två bilder från dopet.



Idag när vi skulle gå och handla upptäckte jag att det fanns ingen luft i ena däcket på vagnen. Vi har inte så långt till en mack så vi gick dit och skulle pumpa, då smäller det i däcket. Okej, då sitter vi hemma utan vagn och utan bil. Lite lätt panik känsla. Men svärmor kom som en räddande ängel och sa att vi får helt enkelt åka och köpa ny slang. Sagt och gjort så åkte vi och köpte ny slang. Köpte en reserv att ha hemma om det skulle smälla ett däck till. Jag kan känna att det är lite dåligt att det blir punktering efter 3månader. Vi var på baby proffsen och jag hittade även en sitt dyna till Ollis stol och lite små leksaker.

Jag misstänker att Olli börjar känna av tänder. Han är kinkig, ledsen, vill äta en gång i timmen helst. kör med händerna jätte mycket i sin lilla mun. Vaknar på nätterna, det har han inte gjort på jätte länge. Han är då inte hungrig utan bara ledsen. Antingen är det tänder eller så är han inne i en period då han är mer grinig och missnöjd än vanligt.
Jag misstänker också att min mjölk börjar minska. Försöker på alla sätt att få honom att äta ersättning men det är lättare sagt än gjort.
Ni hör vad jag tror mycket, varför är det så att man vill ha en förklaring till allt? Jag är inte heller på topp alltid men inte grubblar jag så mycket på varför, men när det gäller ens barn kanske det blir så? Jag vill ju så gärna att han ska vara nöjd och glad och belåten, eller är det kanske rent av så att det är jag som är mer trött och grinig och kanske inte suger på de där goa stunderna med leende och skratt samt de där mysiga pratstunderna han kan ge en. Samtidigt som jag vill ju kunna hjälpa honom om det är utav en orsak som jag kan göra något åt. Oj så rörigt men jag tror ni andra mammor som läser detta kanske förstår hur jag menar?

Hoppas vi kan komma iväg på klapp och klang i morgon för det vet jag att han tycker är riktigt roligt (förhoppningsvis även i morgon).

Nu ska en trött mamma hänga upp lite tvätt sen ska jag snuffsa ner mig i sängen hos min lille guldklimp, så vi båda orkar med morgon dagen!

3 kommentarer:

  1. Näe, usch, det är inte skoj när de små blir så dåliga efter sprutan.. Längtar inte tills nästa.

    Hoppas du har en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. De är lurigt de där med amning. Hoppas de löser sig !

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att det löser sig fort, för löser sig gör det ju alltid :-) Vill tipsa om en bok som heter växa och upptäcka världen av Hetty van de rijt och frans X plooijt. Kommer jag ihåg att ta med den ska du få låna den av mig. Den handlar om att barn blir grinigare när de går igenom en utvecklingsfas. stämde till punkt å pricka på Alicia. Kram

    SvaraRadera