söndag 10 april 2011

Då var snart ännu en helg..

Jaha då var snart ännu en helg förbi. Min kära andra hälft har jobbat tok mycket föregående vecka så denna helgen har varit riktigt bra, då vi har varit tillsammans hela familjen och egentligen inte gjort något speciellt, bara känt att vi har varit tillsammans. Igår var jag och lille man och svärmor ute och gick en timme sen blev vi bjudna på middag hos dom. Nu skulle han visst kolla på någon bandy turnering men då hinner jag få lite gjort här hemma. Tss varför är det så att man hinner med mer nytta när karln inte är hemma? Egentligen borde det ju vara tvärtom. Men jag känner att jag vill umgås med honom då han är hemma och ser bort lite från sysslorna. Kanske kan vara därför?
´
Veckan som kommer har vi inga planer inplanerade än så länge mer än klapp och klang på torsdag.

Lille man sover och jag borde ta tag i lite sysslor, helst av allt skulle jag vilja vända ut och in och upp och ner på hela hemmet och putsa och städa, men med en liten bebis får man vara glad om man hinner dammsuga en gång om dagen, det får alltså va med andra ord den där ordentliga vårstädningen, å andra sidan är det ju roligare att spendera tiden med Olli än vår städa.

1 kommentar: