måndag 21 februari 2011

Nu är det dax!

Hejsan..

Dagen började med en promenad, tyvärr inte så skön för det var så kallt ute, men en liten promenad blev det ialla fall.

Känner nu att nu är det nog dags att börja anstränga sig lite för att bli av med "gravid" kroppen, jag accepterar att kroppen inte kommer bli som förut men jag vill kunna komma i ett par jeans och inte känna mig som en heffa klump längre. Jag ska inte träna stenhårt för sån är inte jag. Jag är nog lite av en latmask och för bekväm för gym osv men ska försöka peppa mig själv till att göra några magövningar om dagen samt promenera mera och längre turer.
Hur gör/gjorde du? Alla tips är välkomna!
Ha en massa förbud klarar jag aldrig så det är inget för mig men därimot kan man ju minska ner på visa saker.

I morgon på förmiddagen ska det städas och på eftermiddagen kommer mormor på besök ska bli trevligt!

4 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar! Jag saknar mina jeans. Jag gick ju upp hela 32 kg när jag väntade Lowe. Men nu har jag gått ner 6 kg på tre veckor utan någon träning eller konstig diet. Jag bara slutade med godis mitt i veckan, inte det lättaste de heller när man är en gottegris som mig ;) Men nu är det lördagsgodis som gäller hehe

    SvaraRadera
  2. Heja Lollo! 6 kilo är bra jobbat.... Jag saknar också mina gamla kläder. det är alldeles för lätt att småäta nu när man är hemma :-( Jag är ju också en gottegris. Ska nog göra som Louise föreslår och bara äta godis på lördagar. Gym och träning har jag inte tid med men promenader ska det bli så fort det blir lite vår. Vill gärna komma i en klänning när jag ska på bröllop i juni. Helst redan på mitt och Lollos dop men det är väl för mycket begärt. Lycka till Mickis! Det kanske borde vara vår utmaning? & kilo till vårt dop? Det är ett kilo i veckan....Antar ni utmaningen?

    SvaraRadera
  3. Jag antar utmaningen! 1kilo i veckan ska man banne mig klara av hehe, lite lagom mål också. :) Heja, heja oss!

    SvaraRadera