tisdag 8 november 2011

Vad händer?

God kväll
Nu äntligen är jag på fötter igen, har varit sjuk sen i lördags! Haft mellan 39-40gradersfeber i nästan en veckas tid. Började lördagen och hade sista feber toppen i fredags. Först trodde vi att det var influenssan, eller rättare sagt ssk på vårdcentralen trodde det på måndagen, på tisdagkvällen hade vi besök av ambulansen, då hade jag svårt att andas och över 40graders feber trotts ipren och alvedon i kroppen ( var inte särskillt kaxig) De beslutade att jag skulle försöka hålla ut till onsdagen för att då uppsöka vårdcentralen. Sagt och gjort, fick pencillin mot lunginflamation. Först igår började jag känna mig som en människa men var tvungen att vila två gånger under dagen för att orka med mig själv och olli. Hostar fortfarande som en tok och får sitta upp och sova och har fortfarande ont i bröstet. Men idag har jag orkat med vardagssysslorna och Olli.
Hade tänkt gå till öppna förskolan eftersom rastlösheten kryper i kroppen men hann inte mer än duscha och sminka mig förrens jag kände att det var dumt att tvinga mig att gå dit. Så det blev helt enkelt en hemma mys dag med vardagsbestyr vilket känns skönt nu i efterhand. Vi får spara oss till klapp och klang på torsdag.

Känner alltid så här men i sårbara tider så märker man och uppskattar mer, det jag pratar om är att jag är så otroligt tacksam över min familj och min sambos familj som har ställt upp så himla mycket under den här veckan då jag inte ens orkat med mig själv. Är också så himla tacksam över mina vänner som skickat uppmuntrande kommentarer och ringt. Ni ger styrka och energi! En särskillt stor vacker ros vill jag ge fina Tina! Du är så omtänksam!

Nu hoppas jag på att jag det går åt rätt håll och att övriga familjemedlemar ska klara sig ifrån de jag haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar