lördag 24 mars 2012

Andra veckan

God kväll

Den här veckan har inte gått lika bra, första dagen vinkade han glatt hej då till pappa men hade varit lite ledsen under dagen, andra dagen då jag lämnade var det andra ljud.
Som mamma känns det just nu ganska tufft och jag ångrar mig förfärligt mycket och tänker att vi struntar i de här, jag går hemma ett tag till, han kanske inte är mogen än?! Vi kan leva på minimum, jag får försöka jobba helger de få gånger A är hemma.
Men det bästa är nog att hålla ut och ge det lite tid hur hårt det än känns.

Jag pratade med Olli om något så sa jag ska du gå till dagis i morgon? (vet mycket väl att det heter förskolan men när jag pratar med Olli säger jag/vi dagis)
Då skakade han på huvudet och sa -NEEee!
Hoppas han är mer sugen nästa vecka!

Övrig tid då han har varit hemma har vi njutit av det härliga vädret i bland annat lekparken.

Önskar er en fortsatt bra helg!

1 kommentar:

  1. Vet hur tufft du har det just nu. Jag grät flera gånger när jag lämnat Leo i början och han var jätteledsen..var visst väldigt vanligt enligt personalen. Gör ju så ont i ens hjärta när man ser dom ledsna, och det känns som det är ens eget fel att man lämnar dom. Men som tur är så vänder det sen, nu vill Leo inte lämna dagis..utan ska leka för fullt. Du ska se när Olli gått ett tag hur mkt han utvecklas och fort..tror barnen har ganska stor inverkan på varandra, vilket är ett stort plus med dagis:)
    Lycka Till! Kram

    SvaraRadera