tisdag 4 maj 2010

Dystert väder

Hejsan hoppsan

Kärra nån vilket tråkigt väder det har varit idag. Regn, hagel och regn...
Men har varit en bra dag ialla fall, dagen började med fika med flickorna, det var mysigt som alltid! Sen när jag kom hem vilade jag en stund, tänk att det är så skönt att vila. Nu ikväll fick jag ett plötsligt infall att jag skulle baka bröd, så ja nu står degen och jäser i första omgången. Ska baka farmors goda rågkakor. Blir fyra kakor, de tar slut i ett nafs men det gör inget, hellre det än att de ligger och möglar. Får baka snart igen så man har lite i frysen. Det är ju så smidigt egentligen bara ren lathet att man inte bakar oftare.



Har en något så där fullspäckad vecka framför mig, känns bra. Imorgon ska jag hälsa på familjen. Torsdag skola och förberedda inför fredag. På fredag blir det en liten tripp till Danmark med skolan. ska bli kul, vi ska till ett äldreboende där och kolla hur dom bor och har det. Lördag blir det storgatans loppis sen jobba och söndag då ska jag inte göra något!

Nu ska jag gå och baka ut brödet. Ha en bra kväll och vecka.

Puss på nästippen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar