onsdag 21 december 2011

Bvc besök.1års kontroll

God kväll
Lite sen uppdatering angående bvc men det har verkligen gått i ett,

Den 16dec var vi på 1års kontrollen och fick då också den tredje sprutan.
Olli vägde: 7680g och är 70.5cm lång.

Den där sprutan tyckte vi inte om!
Eftersom vi hade planerat för kalas hela helgen och även måndag, tisdag så frågade jag om han skulle bli påverkad av denna också, då fick jag till svar att han borde inte bli det för i regel blir barnen inte påverkade då de redan fått av den tidigare. Skönt tänkte jag! Eftersom han blivit så påverkad tidigare.
Efter besöket lekte vi en stund på öppna förskolan sen när vi gick hem sov olli gott i vagnen i vanlig ordning men när han vaknade var han på ett ururselt humör, min första tanke var ju så klart att han hade nog inte sovit färdigt men så var det inte! Han fick hög feber och väldigt ont! Han ville inte röra benen och jag fick absolut inte nudda hans ben, så det var bara av med byxorna och ge honom alvedon. Tänkte att det håller nog bara i sig på fredagen, men inte då!
Han vatt påverkad över hela helgen. Feber och öm. Typiskt! Men nu är det i alla fall över tack och lov och det dröjer ett par månader till nästa spruta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar